Implantoprotetyka

Wbrew pozorom najmniej inwazyjną metodą uzupełnienia braku zębowego jest implant. Pełne odwzorowanie naturalnej fizjologii zęba połączone z wysoką estetyką sprawiają, że zainteresowanie implantami zębowymi systematycznie rośnie.

Implantoprotetyka

Implant jest najtrwalszym i najskuteczniejszym sposobem uzupełnienia ubytków w jamie ustnej. Jako jedyne uzupełnienie protetyczne jest w stanie zahamować zanik kości, co jest typowym procesem występującym po utracie naturalnego zęba.

Wszczepienie implantu wiąże się z kosztami, ale jest to inwestycja na lata. Ponadto sama część protetyczna wykonana na implancie jest w tej samej cenie jak wykonana tradycyjnie na zębie (różnicę w kosztach stanowi zatem samo wszczepienie „śruby” i łącznik).

Wskaźnik powodzenia zabiegów jest jak na medycynę bardzo wysoki. Pozytywna integracja z tkanką kostną po 3 latach utrzymuje się w 98%. Przy prawidłowej higienie po 10 latach 95% implantów tkwi mocno w kości. Sporadycznie może dojść do wczesnego odrzutu. Najczęściej jest to widoczne już w ciągu pierwszych dwóch tygodni od wykonania zabiegu. Nie stanowi to jednak żadnego zagrożenia dla pacjenta. Po pewnym czasie, po wygojeniu, można przeprowadzić ponowną implantację.
 Teoretycznie implant powinien być niezniszczalny, ale żaden stomatolog nie da pacjentowi gwarancji wieczystej. W medycynie nie ma gwarancji – jest statystyka, która zmienia się na korzyść w miarę rozwoju techniki produkcji wszczepu.
 Zęby na implantach pomogą tylko tym pacjentom, którzy podejmą się zachować odpowiednią higienę. Pacjent musi uczestniczyć w utrzymaniu efektu implantacji, aby zapobiec powstawaniu stanów zapalnych dziąseł. Piękny uśmiech będzie pacjentowi towarzyszył przez wiele lat tylko przy ścisłej współpracy z lekarzem.

Nasza klinika oferuje dwa sprawdzone, wysokiej jakości systemy implantologiczne niemiecki ANKYLOS i amerykański BICON. System jest dobierany indywidualnie, w zależności od warunków w jamie ustnej i preferencji pacjenta.

Najważniejszą cechą obydwu systemów jest tzw. połączenie stożkowe między implantem a łącznikiem, które eliminuje mikroruchy i zapobiega dostawaniu się bakterii w okolicę szyjki implantu. Te dwa czynniki są bowiem główną przyczyną (oprócz braku odpowiedniej higieny) zapalenia tkanek wokół implantów i utraty kości, czego konsekwencją może być późniejsza utrata wszczepu.

Zastosowanie systemu krótkich implantów Bicon w dużym stopniu ogranicza wskazania do stosowania procedur odbudowy kości oraz podniesienia dna zatoki szczękowej. W ten sposób chroni się struktury anatomiczne pacjenta, wymiernie skraca czas zabiegu i minimalizuje jego koszty. Najmniejszy implant jest o wymiarach 4 x 5 mm.

Poznaj nasz zespół specjalistów
dr n. med.
Edyta Wejt-Tawakol

lek. dent.
Marek Tawakol

lek. dent.
Adrian Borawski

Ponad 25 lat doświadczenia
Możliwość finansowania leczenia
Akceptujemy karty płatnicze

* Wszystkie pola są wymagane.
    ** Wysyłając formularz akceptujesz nasz regulamin