Endodoncja leczenie kanałowe

Endodoncja, czyli leczenie kanałowe to dział stomatologii zajmujący się leczeniem nieodwracalnych zapaleń miazgi. Polega na usunięciu chorobowo zmienionej miazgi z komory i kanałów zęba oraz wypełnieniu odpowiednim materiałem. Zaniechanie leczenia podczas bólu zęba, skutkuje obrzękiem, wysiękiem ropnym i często koniecznością jego usunięcia.

Leczenie kanałowe

Nowoczesne leczenie kanałowe wymaga specjalistycznego sprzętu oraz dużego doświadczenia po stronie stomatologa. W naszej Kinice mają Państwo pewność, że leczenie zostanie przeprowadzone profesjonalnie i bezboleśnie. Dysponujemy aparaturą, która pozwala na dokładną diagnostykę choroby przed rozpoczęciem leczenia (radiowizjografia). Posiadamy endometry pozwalające mierzyć długość kanałów zęba oraz mikroskop operacyjny Zeiss , który jest obecnie najbardziej zaawansowanym technologicznie sprzętem przeznaczonym do tego typu zabiegów.

Leczenie kanałowe - efekt

W przypadku leczenia kanałowego ogromne znaczenie ma szczegółowe rozpoznanie struktur korzeniowych, odnalezienie dodatkowych kanałów, ustalenie nietypowości w budowie zęba (zakrzywione korzenie, zarośnięte kanały, przewężenia). Przy pomocy mikroskopu powiększającego obraz ponad 20-krotnie, lekarz jest w stanie przeprowadzić zabieg z dokładnością niemożliwą do osiągnięcia przy zastosowaniu metody tradycyjnej. Wszystko to dzieje się w warunkach komfortowych dla Pacjenta, dzięki ruchomej końcówce mikroskopu (ruchomość w kilku płaszczyznach), umożliwiającej swobodny dostęp do leczonego zęba. Dzięki udoskonalaniu technik leczenia endodontycznego większość zębów, które w przeszłości byłyby zakwalifikowane do usunięcia obecnie można uratować. Wielu pacjentów mając złe doświadczenia związane z leczeniem kanałowym często staje przed dylematem: leczyć czy usunąć? To drugie rozwiązanie jest nieodwracalne i powinno się je traktować jako ostateczność. Staramy się, aby leczenie było jak najmniej uciążliwe, krótkie i komfortowe. Prawidłowo wyleczony kanałowo ząb pozostaje w jamie ustnej bardzo długo i nie daje żadnych objawów niepożądanych. W zależności od rozpoznania lekarz stomatolog wybiera odpowiednią metodę leczenia kanałowego.

W naszej Klinice każde leczenie kanałowe wykonywane jest pod mikroskopem.

Poznaj nasz zespół specjalistów
dr n. med.
Edyta Wejt-Tawakol

lek. dent.
Marek Tawakol

lek. dent.
Adrian Borawski

Ponad 25 lat doświadczenia
Możliwość finansowania leczenia
Akceptujemy karty płatnicze

* Wszystkie pola są wymagane.
    ** Wysyłając formularz akceptujesz nasz regulamin